PROJEKTOWANIE RZEMIEŚLNIKÓW

Innowacja edukacyjna dla szkół branżowych o profilu usługowo – produkcyjnym

– w kontekście podstawy programowej, w zakresie współpracy uczniów – producentów ze studentami – projektantami oraz Klientem przy realizacji usługi

Drodzy Dyrektorzy i Nauczyciele!

Z radością witamy Was w przestrzeni promującej innowację Projektowanie Rzemieślników.
To unikatowy produkt edukacyjny, wybrany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, do wdrożenia tylko w 5 polskich szkołach branżowych o profilu usługowo – produkcyjnym. W ramach projektu uczestnicy mieli okazję wziąć udział w pełnym procesie produkcyjnym od projektowania, poprzez prototypowanie, konsultacje z Klientem, tworzenie produktu, aż do przekazania gotowego wyrobu Klientowi.

Każda szkoła otrzymuje od nas pełną opiekę:

Warsztaty dla nauczycieli przygotowujące do przeprowadzenia procesu projektowego

Warsztaty dla uczniów w zakresie komunikacji i współpracy z projektantami

Nawiązanie współpracy między szkołą branżową a uczelnią kształcącą w zakresie wzornictwa

Zapewnienie surowców i materiałów do realizacji usługi dla Klienta

Nowoczesny program nauczania zawierający elementy realnej współpracy uczniów i studentów z Klientem

Materiały zawierające produkty innowacji dla szkół i uczniów

Prestiż szkoły branżowej jako atrakcyjnego miejsca do nauki, przygotowującego do wymagań rynkowych

Certyfikację i tytuł Szkoły Mistrzów Innowacji

Autorzy Innowacji

PROJEKTOWANIE RZEMIEŚLNIKÓW jest wynikiem i podsumowaniem projektu innowacyjnego zrealizowanego przez Przemka Zemburę w ramach Inkubatora Innowacji Społecznych TransferHUB prowadzonego przez Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych FISE, PwC Polska Spółka z o.o. oraz Fundację Pracownię Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”.

Innowacja była testowana w Centrum Kształcenia Praktycznego, przy ul. Mińskiej w Warszawie. Brało w nim udział ośmiu uczniów I i II klasy Technikum nr 30 na kierunku Technik Technologii Drewna oraz dwie absolwentki wydziału wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

logo
4

CO ZYSKUJĄ SZKOŁY BIORĄCE UDZIAŁ W PROJEKCIE?

Innowacja odpowiada na realne potrzeby:

Program nauczania szkół usługowo-produkcyjnych nie nadąża za trendami

Lokalne rynki pracy nie są w stanie zapewnić zatrudnienia absolwentom usługowo - produkcyjnych

Absolwenci szkół pracują często poniżej kwalifikacji

Innowacja realnie pomaga:

W sprawnej komunikacji pomiędzy uczestnikami procesu usługowo-produkcyjnego

W umiejętności współpracy z Klientem podczas realizacji usługi

W pracy z rysunkiem technicznym i obsłudze programów 3D

EFEKTY UCZESTNICTWA UCZNIÓW W INNOWACJI

Bliskie rezultaty:

Model działania:

Absolwenci uczelni i uczniowie szkoły branżowej umieją planować i prowadzić proces projektowy :

Absolwenci uczelni:

    • znają aspekty techniczne przygotowania projektów
    • rozumieją ograniczenia materiałowe
    • potrafią uwzględnić ograniczenia związane z kosztorysem podczas projektowania
    • umieją przystosować projekt do możliwości maszynowych przedsiębiorstwa i skali produkcji
    • prowadzić cały proces współpracy
      i wypracowywania rozwiązań słuchać uwag i zadawać pytania
    • negocjować ostateczne rozwiązania

Uczniowie szkoły branżowej:

    • umieją kształtować formy przestrzenne
    • uznają wartość łączenia modelowania fizycznego z modelowaniem przy użyciu programów komputerowych
    • potrafią tworzyć prototypy produktów
    • rozwijają swoje umiejętności zawodowe

Rezultaty w perspektywie długofalowej:

W RAZIE PYTAŃ, NA WASZE PYTANIA ODPOWIEDZĄ

Agnieszka Dukarska

tel: +48 534 098 072

Małgorzata Tłok

tel: +48 601 999 089